Η πρόληψη

Έχει γραφτεί από Hilterapia editorial staff, dott. Franco Marchetti

Η βελτίωση της φυσικής κατάστασης και η υιοθέτηση ορισμένων μέτρων βοηθούν στην πρόληψη του πόνου της μέσης: σημαντική είναι η πραγματοποίηση μιας τακτικής αερόβιας άσκησης (πολύ καλό κάνει, για παράδειγμα, το κολύμπι, όπως μπορεί να είναι χρήσιμο και το περπάτημα).

Η άσκηση βοηθά στην αύξηση της δύναμης και της αντίστασης της μέσης. Σημαντικός είναι, επίσης, ο έλεγχος του σωματικού βάρους και η μείωσή του, εάν κρίνεται απαραίτητο, καθώς και η πραγματοποίηση ασκήσεων ενδυνάμωσης και διάτασης των κοιλιακών μυών, των γλουτιαίων και των ραχιαίων.

Ακολουθούν ορισμένες χρήσιμες, καθημερινές συμβουλές.

Όταν είστε όρθιοι: εάν είστε αναγκασμένοι να παραμείνετε όρθιοι για πολύ ώρα είναι σημαντικό να προσπαθείτε να εναλλάσσετε τη στήριξη του βάρους από το ένα πόδι στο άλλο.

Όταν είστε καθιστοί: καλό είναι να χρησιμοποιείτε μια καρέκλα που προσφέρει καλή υποστήριξη της ράχης• το ύψος της θέσης πρέπει να είναι τέτοιο, ώστε να επιτρέπει στο άτομο που κάθεται να έχει τα γόνατα λυγισμένα και τα πέλματα καλά ακουμπισμένα στο έδαφος. Και σε αυτή την περίπτωση, εάν παραμένετε καθιστοί για πολύ ώρα, καλό είναι να προσπαθείτε να μειώνετε την επιβάρυνση της σπονδυλικής στήλης, αλλάζοντας κάθε τόσο στάση.

Όταν σηκώνετε βάρος: το να γνωρίζει κανείς πώς να σηκώνει βαριά αντικείμενα με τη σωστή τεχνική είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για την πρόληψη της οσφυαλγίας. Πρέπει να αποφεύγεται η χρήση της μέσης στην ανύψωση των αντικειμένων. Στην πράξη είναι απαραίτητο να λυγίζει κανείς τα πόδια, έτσι ώστε να φτάνει με τους βραχίονες στο ύψος του αντικειμένου και να το σηκώνει κρατώντας το κοντά στον κορμό, χρησιμοποιώντας τη δύναμη των ποδιών. Προφανώς, καλό είναι να ζητά κανείς βοήθεια εάν το βάρος είναι υπερβολικό. Επίσης, καλό είναι να αποφεύγεται η άρση βαριών αντικειμένων πάνω από το κεφάλι.

Όταν κοιμάστε: γενικά συνιστάται ο ύπνος σε σκληρό στρώμα, αν και πρόσφατες μελέτες υποδεικνύουν ένα στρώμα μέτριο-σκληρό. Αποφεύγετε τη χρήση πολύ υψηλών μαξιλαριών που μπορεί να οδηγήσουν σε υπερβολική κάμψη του λαιμού.



[ Πίσω ]